کانادا یکی از پرطرفدارترین مقاصدی است که میلیونها نفر از سراسر جهان آن را برای زندگی، دیدار و یا کار بر می گزینند و بسیاری دراین مسیر به مشاوران و سرویس های مهاجرتی دیگر برای راهنمایی روی میاورند.  با آنکه تقریبا قریب به اتفاق این مراکزصادقانه عمل میکنند کلاهبردارانی نیز هستند که سیستم را معلول کرده و از مردم سوء استفاده می کنند. به همین منظور دولت کانادا تمهیدات اساسی را در جهت ریشه کنی شیادان و مصونیت کسانیکه قصد آمدن به کانادا دارند را بعمل می آورد.

امروز، جناب آقای مارکو ای-ال مندیسینو، وزیر اداره مهاجرت کانادا، اعلام کرد که در تاریخ 23 نوامبر 2021، کالج مشاوره مهاجرت و شهروندی کانادا بطور رسمی افتتاح خواهد شد. این کالج رسما قانونگذار مشاوران امور مهاجرت سراسر کانادا خواهد بود و مسیولیت نظارت و ارزیابی عملکرد تبهکاران را بر عهده خواهد داشت، موسسه ای غیر وابسته که قوانینی را در جهت حمایت از مردم و مشاوران خوش سابقه در برابر کسانیکه از قشر آسیب پذیر سوء استفاده می کنند وضع می نماید.

این کالج عملکرد مشاوران امور مهاجرت را در چهار چوب قوانین و قواعد کالج مشاوران امور مهاجرت و شهروندی نظارت خواهد کرد. این کالج ابزار و توانایی های چشمگیری خواهد داشت که با بهره گیری از آنها می تواند خلافکاران را شناسایی و مجازات نماید. این کالج تحت نظارت صحیح دولت خواهد بود.

تاسیس کالج بخشی کلیدی در تلاش دولت برای مبارزه با تخلف در سیستم مهاجرت ما می باشد که در امتداد عملکرد های برجسته چندین سال اخیر مانند سرمایه گذاری 50 میلیونی مبارزه با کلاه برداران  و ایجاد ابزارآموزشی جدید برای کمک به متقاضیان در شناسایی عملکرد متخلفان فعالیت خواهد کرد و تعهد خود را در حفظ یکپارچگی سیستم مهاجرت و حفاظت از کسانیکه قصد مهاجرت به این کشور را دارند را به انجام می رساند.