با توجه به بیماری همه گیر COVID-19 ، دولت کانادا برای حفاظت از سلامتی و ایمنی کانادایی ها اقدامات مختلفی از جمله محدودیت سفر به این کشور را به اجرا گذاشته است.

در دستور العملی که اخیرا اعلام گردیده گفته شده است، اگر درخواست شما برای ویزای اقامت موقت (ویزای توریستی) و یا سوپر ویزا تأیید شده باشد این لزوماً به این معنی نیست که در این شرایط مجاز به سفر به کانادا هستید و یا با ورود شما به کانادا موافقت شده است.

در این دستورالعمل گفته شده ،برای محافظت از کانادایی ها در برابر COVID-19، اکنون محدودیت های سفر و الزامات آزمایش COVID-19 قبل از عزیمت به کانادا برای افرادی که به این کشور سفر میکنند وجود دارد. هم چنان تاکید شده است تا قبل از انجام هرگونه سفر و قبل از عزیمت به کانادا، دارنده گان ویزای کانادا برای بدست آوردن آخرین اخبار و اطلاعات و تأثیر COVID-19 برای دارنده گان اجازه سفر به کانا میبایست با نهادهای مسئول از جمله اداره مرزبانی کانادا تماس بگیرند.

با این حال، اگر بتوانید اثبات کنید که شرایط زیر را دارید میتوانید به کانادا سفر نمایید، در غیر آن باید برای سفر به کانادا منتظر بمانید تا محدودیت های سفر برداشته شود.

اطلاعات برای اعضای خانواده ها

  • اگر عضوی از بستگان درجه یک ( Immediate Family Member)هستید و بتوانید ثابت نماید، واجد شرایط سفر به کانادا هستید.
  • اگر عضوی از بستگان درجه یک شهروندان کانادایی و یا دارنده گان اقامت دائم این کشور هستید و یا هم به عنوان ساکنان بومی کانادا ثبت شده اید میتوانید سفرنمایید.
  • اگر به مدت 15 روز یا بیشتر از آن قصد اقامت دائم در کانادا را دارید.
  • اگر کمتر از 15 روز قصد اقامت را دارید، باید نشان دهید که هدف شما به کانادا غیر ضروری می باشد.
  • اگر مشکل قانونی سفر به کانادا را ندارید.
  • تمامی دستورالعمل های بهداشت عمومی کانادا را رعایت می نمایید.
  • اگر شما یک عضو خانواده یا فامیل درجه دو و یا اقوام (Extended Family Member) شهروندان کانادایی و یا دارنده گان اقامت دائم این کشور هستید و یا هم به عنوان ساکنان بومی کانادا شناخته شده اید بعد از اجازه نامه سفر کتبی از اداره مهاجرت و شهروندی کانادا می توانید به این کشور سفر نمایید.

سفر به دلایل انسان دوستانه

  • کسانی که بخاطر مسائل انسان دوستانه قصد سفر به کانادا را دارند میبایست از آژانس بهداشت عمومی کانادا اجازه سفر به این کشور را داشته باشند.

قبل از سفر به کانادا

اگر از شرایط ذکر شده در بالا برخوردار هستید، برخی از الزامات و نکات مهم بهداشت عمومی وجود دارد که باید قبل از برنامه ریزی سفر به کانادا در نظر بگیرید:

  • اگر در حال پرواز به کانادا هستید ، باید قبل از اینکه یک شرکت هواپیمایی به شما اجازه ورود به هواپیما را بدهد ، باید یک چکاپ بهداشتی و سایر شرایط  سازمان های هواپیمایی را انجام دهید. اگر علائم COVID-19 را دارید ، اجازه ندارید سوار شدن به پرواز را ندارید. اگر احساس بیماری می کنید یا با کسی که آزمایش COVID-19 او مثبت است تماس داشته اید سفر خود را به تأخیر بیندازید.
  • قبل از پرواز به کانادا، از 21 نوامبر سال  2020 تا اکنون ، باید اطلاعات پرواز و هم چنان اطلاعات شخصی خویش را از طریق آپلیکشن ArriveCAN ارسال بفرمایید تا مقررات ورود به کانادا مانند شرایط قرنطینه، آزمایش کرونا و دیگرم مسائل مربوطه به اطلاع شما رسانیده شود.